Je kan ons contacteren via

Marketingacademie - Communiceren met impact
Workshop

Meer verkopen begint bij een sterke marketing...

Laat je onderdompelen in 5 workshops die je ongetwijfeld nieuwe inzichten geven in hoe jij je producten beter kan verkopen. Schaaf je kennis bij over thema’s als prijszetting, retailtrends, business-to-business marketing, maar ook over de effectiviteit van de verschillende communicatiekanalen. Voor de beginners is er een introductie tot marketing voorzien waarna je kan aansluiten bij alle sessies. Schrijf je dus in voor deze boeiende reeks en ontdek zelf de geheimen van een sterke marketing.

Programma

Workshop 1: Introductie tot marketing

6 november 2012 – 18.30-21.30

Wat is marketing en waarom is het belangrijk? Leer meer over de marketingmix (product, prijs, promotie en plaats) en hoe het ook bij jouw bedrijf een rol kan spelen.

Workshop 2: De wereld van de retail

13 november 2012 – 18.30-21.30

Als afzetkanaal speelt retail een belangrijke rol. Kom daarom meer te weten over de ontwikkelingen die zich vandaag afspelen. Welke marges zijn er, welk prijsbeleid wordt gevolgd, hoe belangrijk is de input van de klant, enzovoort.

Workshop 3: Communiceren met impact over je bedrijf en product

20 november 2012 - 18.30-21.30

Hoe creëer je maximale impact met weinig budget? Een praktische workshop over de zin en onzin van een website, een logo, folders, straatborden, advertenties, sociale media en nog veel meer.

Workshop 4: B2B marketing – Anders en hoe?!

27 november 2012 – 18.30-21.30

Niet elk landbouwproduct wordt rechtstreeks aan de eindconsument verkocht. Ontdek hoe Business-to-Business verschilt van Business-to-Consumer marketing. Maak kennis met een aantal praktische voorbeelden en ontdek hoe je deze zelf kan toepassen.

Workshop 5: Bepaal de juiste prijs voor je product

4 december 2012 – 18.30-21.30

In tijden van crisis is de consument zeer prijsgevoelig, hoe zorg je ervoor dat je de juiste prijs zet voor elk product. Niet te hoog en niet te laag. Waarmee moet je rekening houden bij het bepalen van je prijs en hoe pas je dit op landbouwproducten toe.

Waar en wanneer

6/11 - Introductie tot marketing - Graszoden Service, Roobek 42, Arendonk

13/11 - De wereld van de retail -Tomaten Stoffels, Kleine Gammel 61, Rijkevorsel

20/11 - Communiceren met impact over je bedrijf en je product - Sint-Jozefhoeve, Belgenlaan 20, Balen

27/11 - B2B Marketing, Anders en hoe?! - Schapenhof, Langstraat 12, Rijkevorsel

4/12 - Bepaal de juiste prijs voor je product - Geitenboerderij Polle, Eerselingenstraat 36, Lichtaart

 

Steeds vanaf 18u30 tot 21u30.

Doelgroep

Voor alle land- en tuinbouwers die hun marketing willen professionaliseren. Zowel voor thuisverkopers als voor veiling- of slachthuisleveranciers of doorverkopers.

Deelnameprijs en inschrijving

De kostprijs voor elke workshop bedraagt 25 euro voor beroepsleden Boerenbond en 40 euro voor niet-leden. Voor de volledige workshopreeks betalen beroepsleden Boerenbond 100 euro en niet-leden 160 euro.

Organisatoren

Deze activiteit is een realisatie van het Innovatiesteunpunt voor land- en tuinbouw (een initiatief van Boerenbond in partnerschap met Cera).

Meer info

Veerle Serpieters

Innovatieconsulent|Boerenbond

T 016 28 61 31

E veerle.serpieters@innovatiesteunpunt.be

Agenda

  • 27 oktober - Oostkamp
Informatievergaderingen over de stroomuitval - Oostkamp
  • 29 oktober - Hasselt
Informatievergaderingen over de stroomuitval - Hasselt
  • 10 november - Wechelderzande
Informatievergaderingen over de stroomuitval - Wechelderzande
  • 20 november - Leuven
KBC-innovatieavonden
  • 25 november - Oud-Turnhout
KBC-innovatieavonden
  • 27 november - Oudenaarde
KBC-innovatieavonden
  • 02 december - Genk
KBC-innovatieavonden

Schrijf je in op onze nieuwsbrief