Menu

#KorteKeten: Leer je klanten kennen

Geschreven op 20 mei 2020.

Steeds meer klanten komen hun inkopen doen bij korte keten bedrijven. Aangezien we deze klanten willen behouden is het belangrijk om een hechte band met hen op te bouwen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Enkele tips:

  • Laat zien dat je waardeert dat ze naar jouw boerderij of hoevewinkel komen. 
  • Geef aan dat je altijd voor hen klaar staat, nu maar ook later. 
  • Doe een praatje met hen. Leer hen kennen en ontdek waarom ze naar jouw boerderij komen. 
  • Ontdek ook van hoe ver ze komen en van waar, zo krijg je een idee hoe groot je bereik in de omgeving is. 
  • Vraag ook of ze op de hoogte willen blijven van aanbiedingen en promo’s door hun naam en e-mailadres te laten noteren als hier interesse voor is. Hier moet je wel rekening houden met de GDPR. Ook kan je hen vragen om je te volgen op sociale media. 
  • Doe je best om de naam van je klanten te onthouden. Zo ga je hen een gevoel van appreciatie geven die de retail bijvoorbeeld moeilijker kan geven. 
  • Geef hen net dat klein beetje extra. Laat hen proeven van de groenten of fruit als je ziet dat ze twijfelen tussen twee verschillende soorten. Doe dit met in acht name van de coronamaatregelen. Momenteel serveer je nu best geen bordje met proevertjes maar op vraag van de klant kan je hem/haar zeker iets aanbieden.
  • Indien mogelijke probeer je dan ook hun voorkeur te onthouden. Dit is in het begin natuurlijk niet zo makkelijk maar het gaat zeker en vast zijn vruchten afwerpen.