Menu

#KorteKeten: Leveringen aan huis, booming business!

Geschreven op 29 april 2020.
Hoe je corona-omzet behouden na de crisis? Wij geven je hier wekelijks tips!

De interesse van consumenten in lokale producten is vandaag enorm groot. De korteketenlandbouw kent vandaag gouden dagen. De meeste hoevewinkels zien hun omzet verdubbelen of zelfs verviervoudigen. Maar hoe zorg je dat je ook na de coronacrisis top-of-mind blijft bij je doelgroep. Wij geven je hier regelmatig interessante tips. In dit artikel zoomen we in op het succes van leveringen aan huis.

Als je de afgelopen weken zelf iets bestelde via het internet, zal je het ongetwijfeld gemerkt hebben: de virtuele wachtrij werd langer. Leveringstijden van 10 tot 14 dagen zijn de nieuwe norm. Ook thuislevering van voeding en levensmiddelen kregen een enorme boost. Mensen verplaatsen zich minder graag naar het winkelpunt en gaan bewust op zoek naar producten die tot aan hun deur geleverd worden. Analysten zeggen dat deze trend nog een hele tijd zal aanhouden. Maar wat betekent dit voor jou als korte keten-producent? We zetten enkele tips op een rijtje:

  • Als je het doet, doe het goed. Kan je garanderen dat je producten onder de juiste omstandigheden tot bij de klant geraken?
  • Werk met 1 of 2 vaste leveringsdata in de week zodat je je tijd voor het verpakken en rondrijden efficiënt kan indelen.
  • Overtuig je klanten om genoeg te bestellen door de levering gratis te maken boven een bepaald bedrag.
  • Denk na over een online bestelsysteem. In een gratis platform zoals google docs kan je een bestelformulier maken.
  • Nog niet overtuigd of je huidige klanten of potentiële klanten in je buurt hier gebruik van zullen maken? Vraag het hen! Met een ‘poll’ op Facebook kan dat snel en eenvoudig.