Menu

#KorteKeten: (Nieuwe) klanten behouden: hoe pak ik dat aan?

Geschreven op 20 mei 2020.
Onze innovatieconsulent Patrick helpt je op weg!

De meeste hoevewinkels doen het in coronatijden goed. Velen spreken van een verdubbeling tot een verviervoudiging van de omzet. Vaste klanten kopen vaak meer omdat ze ook aankopen doen voor familieleden of buren, maar er komen ook heel wat nieuwe klanten naar de winkel. Gaan deze klanten na de corona wel blijven komen? We moeten ervan uitgaan dat niet iedere nieuwe klant zal blijven komen. Veel nieuwe klanten komen omdat ze een veiliger gevoel hebben als ze hun aankopen bij de boer doen, maar een deel van deze klanten heeft nu ook de hoevewinkel ontdekt. Het Innovatiesteunpunt en Steunpunt Korte Keten wil jullie ondersteunen om zoveel mogelijk klanten te behouden. Hieronder vind je #KorteKeten-tips over hoe je dit best aanpakt.

#KorteKeten: Leer je klanten kennen
 


 

#KorteKeten: Wees vindbaar op het world wide web
 

 

#KorteKeten: Leveringen aan huis, booming business!

 

#KorteKeten: Zorg voor een duidelijke en informatieve website

#KorteKeten: Service en klantvriendelijkheid boven alles!